Kippari ite, kuhakunkku mallia 2010...
Allekirjoittaneen veneessä on aina keskusteltu siitä että miehistöltä puuttuu kunnon kuppi-istuimet, istuimet missä voisi ihan hitusen edes levähtää jatkuvan puurtamisen välissä. Onneksi poijat ei ole tiettävästi ikkään törmännyt näin pehmeisiin penkkeihin! Punainen nahkapenkki ja vieläpä punaisella tyynyllä ikään kuin houkuttelee istahtamaan...:D
Lohi 585-venettä on aina pidetty isona ja isohan se onkin. Kuten kuvasta näkyy uistin laukut, igloo ja eväslaukut menee heittämällä keulaan ja vielä sopii istumaan oikeen rennon letkeästi! Takatilan kuomu on kääritty katetta vasten ja se tuokin mukavasti "pehmeyttä" targakaari käsittelyyn. Tuo kaari löytyi kuuleman mukaan kuin vahingossa veneen hakureissulta ja sehän istuu tähän kuin nenä päähän...
Harmi kun en saanut otettua kuvaa veneen salaisimmasta aseesta mutta pakkohan se on paljastaa että poijat kun voittivat Kainuun vetouistelun Hondacupin 2010 Arffmannin veneellä niin lähes aina tuulen alla poijista katsottuna tuoksahteli jokin grillattava tuoksu yleensä lihapiirakka. Luonnollisesti tähänkin veneeseen on istutettu grilli kannen alle!!!
Kala-astia idea onkin nerokas keksintö. Aamulla pistetään jäät lootaan penkin alle ja kisan aikana mittakalat pudotetaan takakulman rännistä suoraan laatikkoon...
Kiinteään takapenkkiä on purettu sen verran auki että keskelle on saatu oiva kalanmittaus piste ja muutenkin selkeä "sotkua" kestävä toimipaikka niin ja tähän pisteeseen on tietysti tehty pesupistekkin...
Lippu alkaa olemaan rispaantumisen johdosta valmis...
Tähän väliin se pakollinen persekuva...:D
Kipparin toimipiste. Vasemmalla alhaalla "Reiska the apupilotti" ja sen yllä lämpömittari mikä kertoo ulkolämpötilan sekä hytin lämmön Eberin johdosta. Radio, parit mukitelineet, Iso Lowrancen ruutu ja ratin oikialla puolen servokaasu ja nyt kuuleman mukaan kojelaudasta löytyy sähkötakiloiden nostokytkimet...
Ainut epäkohta mikä miulla pisti veneessä silmään oli takilat "mallia manuaalit" mutta Juho kun pistäyty allekirjoittaneen veneessä niin kalliiksi tuli visiitti nimittäin seuraavana päivänä päivitty Scottyn manuaalit sähköiseksi...HI!
Satama veneestä kun on kyse niin tämä irtotankki homma miun mielestä hyvä ratkaisu. Kuinka helppoa onkaan ottaa irtotankki matkaan ja tankata se eikä aina kuljettaa veneeseen kanistereita toki senkin tankkaus on jo tehty kohtuu helpoksi mutta näin itsekkin tekisin. Tankkeja muuten kolme: 2*25 ja yksi 30 litrainen ja kaikki linkitetty yhteen. Yhdellä toki pärjää mutta ei sitä koskaan tiedä miten paljon sitä joutuu ajelemaan...;)
Työkalu hyllykkö. Puntit valmiina vedessä ettei laittaessa "syö" siimaa, Nostopihtejä, pihtejä riittämiin ja huomaa myös 4*mukitelineet! Niitä riittää ympäri venettä niin ettei suuta pääse kuivamaan...:D
Kalustoa ihmetellessä kalaakin tuli muuten riittämiin ja kuvassa ehkä päivän parrain.. Komea reipas puolikiloinen ahvena onkin aika harvinainen saalis!
Mukava visiitti kesti komean auringonlaskunkin ja jossain vaiheessa ajelimme sitten omaan venerantaan...
Kiitos ja anteeksi Juho Junnila että sain kirjoittaa ja paljastaa kaiken paitsi...;)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti